Sidor

torsdag 23 augusti 2012

RESERV NUMMER 6






























  
Jaha. Så sitter jag här igen. Bortvald. Andrahandsvalet. Svarta fåret. Femte hjulet. Beta. Sittandes i reservbåten. Reserv nummer 6 på Friskis & Svettis överpopulära jävla yoga-pass. Första gången jag tränade yoga var jag femton år gammal. Det var jag, sju tanter och en vänsterfeminist med dreadlocks i en liten lokal i Linköping. Nu är jag nummer 106 av 100, fem år senare i Göteborg.

Vanligtvis blir jag lycklig när jag gillar saker "i god tid" och de sedan blir hypade. Som med vinrött, Kent och Joel Kinnaman... Men när jag lämnas utanför YOGACIRKUSEN för att ensam frysa till döds i regnet utanför är jag inte längre så lycklig. Ni hör ju hur ledsen jag är över detta? THIS BITCH NEEDS TO RELAX. Så om ni läser detta och råkar vara inbokade på ett yogapass i Majorna ikväll: Avboka det. För nu åker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar