Sidor

lördag 18 augusti 2012

JAG ÄR VÄRLDENS BÄSTA VIKARIE


Vikarieakuten - kan jag hjälpa till med något? Jaa vi behöver den bästa. Ring henne och ring henne fort. Vadå vem? Caroline såklart! *klick* Idiot....



Hej beundrarkorvar! Jag har verkligen VÄRLDENS FLYT i mitt liv. Satt igår och bet på naglarna i min soffa, lite orolig inför ekonomin i höst. Ringde högsta hönset (min chef alltså) på mitt sommarjobb för att lösa denna kris;

- Nejmen hej, ringer du! sade han.
- Jomen visst! Jag tänkte bara stämma av lite och tacka för en härlig sommar! kvittrar lilla jag. 
- Vad härligt! Vi är supernöjda med dig och kommer givetvis förlänga din anställning. När jag ändå har dig på tråden - vill du jobba någon mer stans i kommunen? säger han då.
- Äsch, om du tjatar så... 

Och hux prutt så har jag ett tredje vikariat och så var ett problem ur världen. Självsäker som jag kände mig började jag direkt söka ny lägenhet. Fylla frysen med mat. Surfa semesterresor och sista minuten. Kolla alla nätshoppingsidor jag vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar