Sidor

söndag 22 juli 2012

UTFLYKT: AMUNDÖN












































Det har varit världens finaste väder här i helgen! Eftersom jag jobbar heltid nu i sommar har jag liksom inte hunnit njuta av sommaren, men så tänkte jag: Det är ju MITT ansvar att se till att de boende har roligt på sin semester, och JAG vill ju faktiskt också ha det gött när jag jobbar: så varför inte dra iväg och njuta? Vi bor i världens finaste stad och kan åka gratis färdtjänst överallt så.... Jag panikringde Färdtjänsten, packade badkläder, solkräm och äggmackor och drog iväg till Lilla Amundön. Blir typ arg ibland för att det finns folk som INTE vill bo här? Är ju sååå fint? Är ni cp? Nämen förlåt...

Såg på när de boende badade i en uppvärmd pool och så tog vi en promenad till stranden efteråt. Gungade vid havet och åt glass. När vi kom tillbaka hem grillade vi och hade det gott ute på altanen. Jag har upptäckt många vackra platser i Göteborg genom mina jobb här, mycket personal är ju riktiga urgöteborgare som vet vart man ska åka och det är fint! Bästa med denna fantastiska stad är känslan av att det finns en miljon vackra platser man inte sett ännu, som bara ligger och väntar. Puss på dig Götet, puss på dig jobbet, puss på mig som fångar dagen!

2 kommentarer:

  1. världens bästa lintu22 juli 2012 kl. 21:21

    dit vill jag åka när jag kommer och hälsar på, okej?!?! :D

    SvaraRadera
  2. Haha tyvärr är det ett handikappbad...! Och tillgång till bil behövs för att komma dit :((( Men vad härligt att du tyckte det såg så gött ut i alla fall :D

    SvaraRadera