Sidor

tisdag 8 februari 2011

jag är nog den bästa och sämsta jag känner.































hallå eller?! ni som läser min blogg kanske noterade att jag för någon vecka sedan skrev att jag var lite trött på den här vardagen, att jag längtade efter något nytt som skulle hända. och igår hände det som jag väntat på (sen 2009-06-07 som det står): jag fick en lägenhet och förstahandskontrakt i göteborg! så himla glad. började nästan gråta haha. tänk er ett riktigt kök med ugn och rinnande vatten, 32 kvm istället för 18 kvm, en hall utan kokplattor, en riktig säng att sova i, vagnar utanför huset som går dygnet runt, lugnt område, nära till slottsskogen och festivalsommar och en alldeles egen balkong. jag är lyckligast och bäst. första april flyttar jag in till högsbo/frölunda! det här förtjänar jag!

och sen är jag ju lite sämst också. glömde min mobilladdare i linköping. haha jag glömmer fan alltid något. jag som skulle ringa mitt jobb i linkan och prata om sommaren. men det får vänta. så tills imorgon finns jag bara att få tag på över internet! nu ska jag laga mat. finns det något bättre än kyckling i en god creme fraiche med pasta till? tror inte det. kanske om man har majs till då, men det har jag ju också. måste plugga lite med, har ju pluggdejt med bitch-anna och ståhlmannen imorgon. hörs senare!

3 kommentarer:

  1. åh men grattis carro, fan vad roligt! :D
    men du, vad går en sån lägenhet på egentligen i månaden? kan väl inte vara så billigt?!
    jävligt skönt att slippa kokplattor dock.. det får jag dras med ett tag till (och 29kvm....)
    /emeli

    SvaraRadera
  2. tack :D känns asbra, trots en dubbelhyra.. men jag jobbar ju så det löser sig väl! den går på cirka 3100, nu betalar jag 2500 - plus 600 kr i busskort som jag slipper sen.. så det jämnar ju ut sig ganska bra!

    ja jag hatar fan kokplattor och liten arbetsyta i "köket". men du har ju kyl och frys iaf! ;) tror mitt nya "kök" är som älens gamla, men det suger ju fint!! :)

    SvaraRadera