Sidor

fredag 11 februari 2011

betalade 65 kronor för att skicka ett brev.

















åh jag orkar inte. drog till skolan imorse, glömde plånboken hemma i en annan väska. skola 10-15, åkte hem, hämtade plånboken, gick till bussen, åkte till ett proppfullt maxi, köade i hundra år, gick ut till närbutiken med mitt hyreskontrakt som skulle postas, det är trettio(!) nummer framför mig, en fyrtioårig man som raggat på mig inne på maxi dröjer sig kvar för att blinka åt mig, mår illa och blir lite rädd, det blir min tur efter 20 svettiga minuter, de säljer inga kuvert i närbutiken - "så du får gå in på maxi igen". aldrig i livet. och brevet skulle skickas senast idag. "det enda vi har är fem-pack kuvert med frimärken på, men de kostar 65 spänn..." "skojar du? men vad fan.. jag tar skiten, men då vill jag låna din penna att skriva på kuvertet med. och så får du banne mig lägga det på lådan åt mig!"

såg nu att jag hade kuvert hemma i bokhyllan. hade jag inte en jävla aning om. har aldrig sett dom förut. suck. nu ska jag göra kycklingtacos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar