Sidor

söndag 14 november 2010

svinalängorna
















en av mina favoritböcker ska bli film. med min favoritskådis. hur kul är inte det?! i trean på gymnasiet läste vi en bok som hette svinalängorna som jag verkligen älskade. tror de flesta tyckte den var kass men jag fastnade verkligen för den. såg för ett tag sen att den ska komma ut som film i december! och huvudrollen? noomi rapace. med världens snyggaste ola rapce. 26 dagar till premiären och jag vill verkligen verkligen se den! visst är det helt underbart när böcker man älskar blir film? eller ja, oftast i alla fall. hoppas filmen är bra annars köper jag boken och läser den igen! ni borde verkligen kolla in trailern till den här filmen på sf, tror att de flesta skulle gilla den. boken var i alla fall väldigt rörande och gripande, om ett barns uppväxt. lyckas de göra filmen bra genom att ta med mycket från boken tror jag den kommer bli lite av en personlig favorit här. eller en liten succé..

2 kommentarer:

  1. ja, jag såg det! Verkar jättebra! Jag läste ju inte den boken så jag är inte lika taggad men jag vill definitivt se den! :)

    SvaraRadera
  2. nej just det, alla läste ju inte den! hade för mig det ;P ja men den måste vi absolut se honeeey! :)

    SvaraRadera