Sidor

måndag 18 oktober 2010

i can drive a taxi, i can drive a car..

















tja tja bloggeeeen! haha nävars.
idag hade jag körlektion. när jag kommer dit kommer min lärare fram och säger att jag får köra med en annan lärare bara sådär, två sekunder innan. som tur vad hade jag snackat med den här nya läraren typ en halvtimme i fredags och lärt känna honom lite, så kändes ändå bra! ny bil, ny lärare och helt nya platser. hade ingen aning om vart jag var under större delen av tiden, är så mycket lättare att köra hemma i linköping! men jag tycker lektionen gick bra ändå, läraren sa att jag hade jättebra förkunskaper och att jag skulle bli grym på att köra bil om jag lär mig slappna av lite. haha, det stämmer nog rätt bra.. fick köra lite motorväg och det var jättelänge sen, så var sköj för mig! har verkligen tagit tag i både praktik och teori nu; gick hem och klarade slutprovet direkt (andra försöket någonsin..) och ska köra bil imorgon med! har bokat in sju(?) lektioner till de närmsta två-tre veckorna så nu blir det intensivt och hårt! det där kortet ska bli mitt.

4 kommentarer:

  1. Du är så duktig tjejen!! Sen när du har ditt körkort får vi ta bilen till McDriven för att fira! :D

    SvaraRadera
  2. jag försöker! haha ja absolut, hade jag nästan glömt!! :D

    SvaraRadera
  3. Det är liksom ofta nervositeten som ställer till det. Men, kämpa så har du snart kortet. Sjukt, galet, najs känsla efteråt, vill jag lova! :) Lycka till och puss!

    SvaraRadera
  4. haha ja flera gånger fick han typ "alltså carro.. du behöver inte spänna hela axlarna när du kör! skaka loss lite!" så fick jag sitta där vid ratten och skaka loss! haha känns ju så fånigt, man har ju inget att vara nervös för.. men tror man underskattar (eller överskattar!) sin egen förmåga såhär i "början" och då tar man det hellre fööör lugnt.. men ny chans imorgon! :) tack för peppen!!

    SvaraRadera