Sidor

lördag 17 juli 2010

blast from the past

göteborg, härliga göteborg! har fått en lägenhet hos dig, tacktacktack.
ja ni hör, äntligen! har drygt tre veckor kvar i min hemstad linköping.
ska bli skönt att flytta, men har massor minnen här ifrån.
visst minns ni..?

när livet var som jobbigast föddes anna och fick mig att älska livet likt ingen annan.
har ovärderliga minnen med henne, och det är också henne jag kommer sakna mest när jag lämnar linköping.



















hittade min livskompanjon sofie (gusten, ghandi, ja ni fattar)
och vi spenderade all onödig tid tillsammans.
folk misstog oss som lesbiska ett flertal gånger, haha.
kanske för att vi alltid var tillsammans!
har inte sååå många minnen av när vi gör saker tillsammans,
för vi gör egentligen aldrig någonting.
eller jo, njuter av varandras tillvaro såklart!


















började i en minnesvärd klass på birgittaskolan, senast kallad OP3SA. här träffade jag nya vänner, lärde känna mig själv och massa annat konstigt folk. tillsammans besegrade vi vårtan, de ofantligt långa lektionerna med johan, nio engelskalärare, säkert sjutton brandövningar, biblioteksbitchar, värdelösa syo-konsulenter, "jag-skiter-i-om-din-pappa-slår-ihjäl-din-mamma-uppgiften-ska-ändå-in-på-fredag"-deadlines och mycket mer.















jag skapade en snok-bdb under namnet sugarbella. sugarbella var en downie, sen upptäckte vi att jag också var det. grillade med det gamla gänget, drack vin och skrattade vid stångån.
















skolan drog igång en utklädningsdag som i princip igen deltog i.
förutom jag och mina vänner då.

















jag blev en "polsk kökshora" (var egentligen en hemmafru, okej?) emeli en nörd, älen en farmor och gusten klädde aldrig ut sig.


















blev (efter många onödiga gräl haha) bra vän med hanna, och sofia!
vet inte hur många kvällar vi åt cheese och åkte bil tillsammans.
hanna var också den vän som fick mig att inse att det var okej att lyssna på dansband (även om inte jag är en scotts-groupie haha) och dyrka hannah montana! sofia fick mig att inse att det är förbannat kul att skvallra, att ta körkort och att skita i vad alla andra tycker om en.

finns hur mycket minnen som helst att ta upp.
hur jag gick på ekholmsskolan, hatade allt och alla,
men älskade min vän lintu.
hur jag och min syster madde fick en jättefin kontakt det senaste året
och började ses ofta.
hur min mamma fick för sig att köpa en katt som
slog i huvudet och blev dum i huvudet.
hur jag tidigt bestämde mig för att flytta härifrån och plugga till socionom.
och nu sitter jag här. har ni några fina minnen härifrån? det måste ni ha.

6 kommentarer:

  1. Kommer sakna dig otroligt mycket syster! Älskar dig! <3

    SvaraRadera
  2. kommer sakna dig också! men hur ofta vi ses är ju upp till oss, glöm inte det ;) älskar dig med, puss!

    SvaraRadera
  3. fina minnen och fina bilder du. kommer att sakna dig väldigt mycket sen. det är ganska svårt att förstå att vi inte kommer kunna ses lika ofta som nu. (även om vi inte gör någonting när vi ses är det ju sällskapet man saknar)
    <3

    SvaraRadera
  4. http://open.spotify.com/track/0ROJVUa9QDjaqEggZyNa6t

    där är låten :)

    SvaraRadera
  5. men gullis, kommer sakna dig! <3

    SvaraRadera
  6. kommer sakna allihopa er, men vi får ju ses! :D och kom ihåg att det är vi själva som bestämmer hur ofta vi ska ses! :* och vår ekonomi kanske ;) puss!

    SvaraRadera