Sidor

tisdag 18 september 2012

JAG ÄLSKAR ADHD





























Skickar lite kärlek till er! Vet ni varför jag älskar ADHD så mycket? För att jag är en vandrande expert på det. Helt seriöst det enda jag kan riktigt bra här i livet är ADHD. Kan fan allt, tror jag. Halva släkten har det, nästan alla barn/ungdomar jag jobbar med har det. Jag har växt upp i en miljö där ADHD liksom satt ramarna för allt. På min praktikplats som skolkurator blir jag lite varm i hjärtat när det kommer barn och vill samtala om sin ADHD och jag får rådgiva mina egna handledare haha... Får lite panik ibland när jag ska prata med barn utan ADHD för jag vet aldrig vad jag ska säga till dom? Barn utan diagnos är så jävla tråkiga.

Jag sitter hemma i min soffa och ska snart ge mig av till min tredje(?) ADHD-utbildning med lägerjobbet. Känns nästan onödigt att åka dit för det sägs alltid samma saker och jag kan ju redan allt... Kaxigt sagt va? Nej men alla är ju bra på något i livet och det här är jag bra på. Känner mig bäst i världen. Därför älskar jag ADHD.

1 kommentar: