Sidor

måndag 30 juli 2012

SKAGEN ÖVER DAGEN









































Hej småkorvar! Mördarveckan är officiellt ÖVER. Hurraaaaaa. Jag är trött och grinig och hatar alla just nu men snart försvinner nog den känslan också. Pappa ska snart tillbaka till Linköping och det känns så himla SKÖNT att få vara lite ensam nu.

Igår var jag och pappa i Skagen, över dagen. Vi tog färjan till Fredrikshamn och åkte sedan tåg någon halvtimme tills vi kom fram till lille Skagen. När jag såg att det var mulet muttrade jag "for helvede" och gick sedan runt och huttrade i mina små jeansshorts hela dagen. Men det var ändå en trevlig resa! Vi gick runt i den lilla staden och skrattade åt danskar och shoppade lite småsaker. Jag köpte bland annat danska ELLE samt ett datafodral och pennskrin i läder till hösten. Rätt dyrt, men fint, unikt och värt det. 

Framåt eftermiddagen promenerade vi ner till den långa stranden som Skagen är känt för. Där någonstans började jag gnälla och ville in i värmen så då sa pappa att "det var ju själva fan" och så åkte vi tillbaka till Fredrikshamn och åt wienerbröd. Efter nio timmar i Danmark hoppade vi på färjan och åkte tillbaka till Göteborg. Vid middagsbordet hamnade vi bredvid ett stort jävla scoutläger så jag surade hela vägen hem. Pappa var rädd för en sjuk japan ombord som han fick för sig hade fågelinfluensa så han var också sur. När vi kom av båten sprang vi till spårvagnen för att snabbt komma hem. Jag sov hela natten och vaknade bara en enda gång av pappas snark (!!!). 

1 kommentar:

  1. Va mysigt med en liten tripp med farsan! Visa pennskrinet vettja! :)

    SvaraRadera