Sidor

torsdag 12 juli 2012

ELLE - ETT MIRAKEL I BREVLÅDAN!





























ÄNTLIGEN är den här! Han, hon, det har anlänt. Vilket trubbel jag fått gå igenom för att få denna skönhet i brevlådan. Jag har mailat, svettats, pratat med främlingar, förnedrats... 

Jag beställde ett halvår med ELLE för en vecka sedan. Men tidningen köm inte. Jag såg den i butik igår, men inte i min brevlåda. Jag mailade förlaget och undrade vart fan min tidning var. Jag frågade granntanterna på gården när brevbäraren kommer (fick ett skrämmande detaljerat svar...) och förnedrades samtidigt:

Granntant: Väntar du på något?!
Jag: Ja, jag väntar på en tidning..
Granntant: Jaha.. MEN HÖRRÖ! Jag fick två Hemmets Journal! Är det den du väntar på? Va? Hemmets Journal läser väl du? Då har jag fått din! Vänt ska jag hämta'n åt dig...
Jag: Nej. Tack. Det är... en... en ungdomstidning...

Idag krockade jag med brevbäraren i dörren. Men han la ingen tidning i min låda. That motherfucker. Sen nu innan läggdags sprang jag ner ändå av någon anledning. Och där låg den. Som ett mirakel. Imorgon är det du och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar