Sidor

måndag 18 juni 2012

SJUKSUG





































Hej korvisar. Ville bara konstatera att jag är sjuk och att jag hatar livet. De senaste 48 timmarna är det enda jag ätit lösgodis. Det enda jag sysselsatt mig med är att titta på Desperate Housewives. Älskar dock mig själv för att jag köpte lösgodis och två DH-boxar igår?!!!? Snacka om att vara smart, strong och självständig kvinna?

Tog ledigt från jobbet idag och gick inte upp förrän nyss. Och en gång imorse när jag vaknade av en skithög smäll utanför fönstret, mitt egna skrik, ett bultande hjärta, en igentäppt näsa och insikten om att jag har mens. För sjunde veckan i rad. För helvete. 

Det jag ville säga var kanske: återfick just lite matlust och gjorde världens godaste middag. Skojar inte. Kokade blomkål, stekte skivat bacon, i en form med creme fraiche, tomat och ost och baaah: YES. Till efterrätt blir det Otrivin nässpray. Och DH. God natt friskekorvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar