Sidor

tisdag 27 september 2011

KLASSKILLNADER

















sitter hemma och kladdar ner lite anteckningar till seminariet. jag och malin ska ta upp en fråga som rör klasskillnader och det är verkligen MITT område! något som jag erfarit själv och kan väldigt mycket om, så det gillar jag att diskutera. det sämsta med mig är att jag är rätt kass på att diskutera för ibland har jag svårt att acceptera när någon tycker helt annorlunda om mig själv. så käftar någon emot kommer jag avsky denne någon resten av utbildningen med största säkerhet. jomen det är sant. jag tycker till exempel att alla moderater lever i förnekelse. jag kan inte för mitt liv förstå dessa människors ihopfantiserade "åsikter". de kan inte vara på riktigt. säger som moderaten i uppdrag granskning som tyckte att det var helt okej för vissa människor att bo i ett område där folk skjuter med pistol och eldar bilar hela nätterna "jag skulle inte ha några problem alls med att bo här. jag förstår inte hur man kan känna sig otrygg här. för jag är trygg i mig själv - är man det har man inget att vara rädd för ju. eller okej, jag skulle inte vilja bo på just den här gatan men tycker gott och väl andra kan göra det". typ. jag blir GALEN på bajssverige där det är så stor skillnad på människor och människor...

3 kommentarer:

  1. jag vill läsa ditt inlägg men det är för många bokstäver, kanske gör det ikväll ;)

    SvaraRadera
  2. haha äleeen, jag VET! försöker fatta mig kort. men upplägget på min blogg är så ful? allt samlas som i en "spalt" och ser jättemaffigt ut.. jag behöver HJÄLP att ändra detta.

    SvaraRadera