Sidor

fredag 29 april 2011

ger mig ut på intervallträning!

















hej igen! nu är det träningsdags för min del, försöker ju träna varje dag. såg idag att jag tappat en cm i midjan på två dagar, känns jättekul så nu kämpar jag på för att fler sådana ska försvinna från min kropp! tänkte ge mig ut på intervallträning i spåret nu, siktar på en halvmil igen. har provat både promenad, powerwalk och jogging - men efter en hel del snack från både forum på internet och vänner om att man förbränner lika mycket på powerwalk som på jogging så tänkte jag kombinera båda! att träna i intervaller är ju bra för både förbränningen och konditionen. blir nog powerwalk 15 min, jogging 5 min om vartannat till att börja med. min kondis är sämst så får kämpa på med detta! heja mig! puss!

4 kommentarer:

  1. intervaller är asgött carro! jag orkar fan itne springa långt alls, men springer man intervaller så orkar kan ju hur långt som helst :D har också börjat med det, känns hur bra som helst! bara att det kanske ser lite konstigt ut haha? springa - powerwalk - springa - powerwalk hihi /emeli

    SvaraRadera
  2. vad bra! jo jag kände nu att det var jättetufft att börja med 15 min powerwalk, sen jogging 5 min i 1,5 timme haha.. sla träna vidare på intervaller och hitta en skön nivå, men lite svårt att veta vad som är lagom direkt! hur gör du? kämpa på, kram! :)

    SvaraRadera
  3. amen jag kör skitenkla intervaller ju! mellan varje lyckstolpe. blir ju typ bara.. 10m åt gången. men sedan blir det ju längre i längden. powerwalkar man också dessutom så blir det ju ännu bättre haha :D

    SvaraRadera
  4. aha, har du märkt resultat än? :D mamma tipsade om att man kunde börja med två min powerwalk, sen två min jogging.. typ åtta gånger eller nåt bara första gången. ska nog prova det!! :)

    SvaraRadera