Sidor

söndag 10 april 2011

döda katter i spåret, och där sitter jag och gråter i trosor.

var ute i spåret i morgonsolen idag, powerwalkade och joggade. sprang förbi en anslagstavla där det stod "VEM DÖDAR KATTER I RUDDALEN?" och läste att folk hittat döda katter i spåret där jag sprang. blev livrädd så hoppade ut ur spåret och hamnade i nåt höghusområde i frölunda. hittade till slut hem till mig, det faktum att det område jag bor i ligger högst upp i typ hela västra göteborg blev ett faktum. en backe på 110 meter i stekande sol, sämst kondis och ångest över det. blev så trött så jag grät. kom hem och slet av mig kläderna och ut på skuggan i balkongen för att svalka mig. när jag sitter där på balkongen i trosor, i nån vaggande ställning och svettas och gråter slår det mig att jag har grannar. som ser mig. går in, skäms, duschar, handlar, lagar mat, äter, ser på per morberg, försöker att inte dö, försöker att inte somna. sen nu på kvällen sprack mina byxor. jag grät och åt lite godis. haha helvete, ska köpa gymkort nu.

2 kommentarer: