Sidor

torsdag 17 mars 2011

Virus!

Hallå! Ni får verkligen ingen bild på mig idag, tro mig - ni mår bäst utan den! Hade PPU i skolan i tisdags och det var ganska jobbigt tyckte jag. Jag grät lite inför alla och det hatar jag, men ibland får man faktiskt släppa till lite. Ni som känner mig väl vet säkert att gråta offentligt är en av de saker jag hatar mest på hela jorden - så jag ger en liten eloge till mig själv som klarade det!

Var hos läkaren igår. Vi tog massa prover och han märkte att jag var riktigt dålig. Han berättade att jag åkt på en kraftig virusinfektion, men vilken typ av infektion visste han inte. Han misstänkte körtelfeber, men man måste ha feber i fyra-fem dygn innan proverna för körtelfeber kan visa något. Hade bara haft feber i två dygn så proverna var negativa --> ingen medicin för min del! Så ska ligga hemma och vänta ut febern nu bara. Är jag fortfarande sjuk i helgen måste jag åka in till jourmottagningen direkt och ta fler prover. Suck! Vi har ju tenta i mitten av nästa vecka, den blir nog inte av för min del.. (Har inte ätit eller sovit på tre dygn heller!) Får jag medicin i helgen har jag tre dagar på mig att läsa ut sex böcker och plugga stenhårt, det hinner jag inte. Så får sikta in mig på omtentan i maj! Känns helt okej men ändå trist. Känner mig efterbliven. Nu måste jag sova lite till, ska upp sex imorgon. Måste till skolan fast jag knappt kommer upp ur sängen. Länkar min favoritblogg för att pigga upp lite: http://magnatens.blogspot.com/. Sveriges äldsta bloggare?! Puss!

2 kommentarer: