Sidor

onsdag 2 februari 2011

hur du blir av med en idiot på bussen

















de flesta som känner sig vet att jag stör mig onormalt mycket på saker, främst människor och deras vidriga beteenden. hade världens bästa dag förra veckan, men sen när jag gick på bussen satt en kille och åt daimglass (??!!!! kom igen ??!!!! det är Vinter, du befinner dig på en Buss, du Smaskar och är Äcklig). förstörde hela dagen.

idag sätter jag mig medvetet framför en kille som ser vettig ut, inte som en äcklig kille med dåliga vanor. precis när bussen börjar köra hör jag hur han börjar äta KAKOR. i mitt ÖRA. sen hör jag till och med hur han SLICKAR SIG RUNT LÄPPARNA. funderade på att hoppa av och vänta på nästa buss. herregud. kakor är äckligt, och han var äcklig, och att fika ensam på bussen som tar en kvart är äckligt. så hur blir man av med dom?

1. är det en full buss men du har ett säte ledigt som nån tänker sätta sig på - bläng på dom! lägg inte upp väskan eller sätt dig längst ut, det är slynigt ju. och sitt för guds skull inte och dagdröm, då kommer det alltid nåt fläsko och sätter sig bredvid. jag brukar se stressad och irriterad ut - rota efter nycklar eller något i väskan och sucka högt brukar skrämma folk!
2. när någon intar föda på bussen - bläng, harkla dig lite fint, höj på ögonbrynen, sucka lite, vänd dig om och stirra - då känner de sig ofta dumma och påkomna. brukar funka för mig!
3. gå i terapi - du kommer alltid stöta på jobbiga människor och någon gång måste du hantera även dom med respekt. (för mig känns den här punkten himla långt borta!)
4. sluta åk buss. är nog mitt bästa tips. för kom ihåg: när du väl sitter på bussen är du ofta fast där. skulle bussen krocka och det sitter en kille bakom dig och smaskar kex är det honom du kommer dö med. är du verkligen villig att ta chansen?

3 kommentarer:

  1. haha bäst busstips. ska testa alla. samtidigt. hej förresten! jag läser din blogg. heeela tiden. det första jag gör när jag vaknar, det sista jag gör innan jag somnar. nä okej. lagom ofta. okej tyst stajn.

    jag har också en blogg. läs den. och ha en bra natt!

    SvaraRadera
  2. haha aah jag använder de flesta knepen ofta! men fan vad värt, hade jag ingen aning om ju :D visste inte att du hade blogg heller din stalker ;> ska kolla in! ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaha dina tips <3 jag har slutat åka buss!

    SvaraRadera