Sidor

torsdag 13 januari 2011

snack of the day!














gud vilken tråkig dag!
en sån där dag man bara sitter hemma, äter mat, diskar, plockar tvätt, ser på tv och städar. ska snart in till grannen och låna dammsugaren (och lämna tillbaka lite julsaker), fyfan vad det behövs. skulle aldrig släppa in någon här nu haha! i alla fall, det var inte det jag skulle berätta?! har börjat med en lite halvfjantig sak som ändå är rätt rolig? har skärt ner massor i min matbudget för att se hur lite man egentligen kan leva på, utan att behöva äta äckliga rester! har till exempel slutat äta bröd, vet ni hur mycket man tjänar på det? nästan 500 kr i månaden, helt sjukt! har massor bra tips på hur man lever snålare - och får mer pengar över till sånt som är kul = vin, kläder! köper till exempel billigt pålägg, kostar mig 20 kr i månaden, grymt bra! och börjat äta soppa och liknande lite oftare, gjorde linssoppa i veckan = grymt gott! en portion kostar max 2 kronor. haha vilken vuxen och tråkig reklam. men händer inte så mycket mer spännande i mitt liv just nu! ;) grejen går iaf ut på att jag ska se hur lite pengar man faktiskt behöver på en månad, och hur mycket nöje man kan få ut på sitt lilla csn. lite roligt projekt för mig som älskar kläder och vin! nu ska jag äta upp mina grönsaker, dammsuga och fundera på kvällens middag! PUSS.

2 kommentarer:

  1. jag äter heller aldrig bröd, är ju fan skitdyrt!

    SvaraRadera
  2. eller hur! knäcke och naturell yoghurt/frukt är min melodi, smart, gött och billigt! ;)

    SvaraRadera