Sidor

torsdag 27 januari 2011

bu och bä.
































god eftermiddag! (långt inlägg, men livet går vidare liksom) konstig och blandad dag det varit, som ni säkert kunde lista ut av min fyndiga rubrik. har varit i skolan på föreläsning om sexualitet, träffat min seminariegrupp, pratat med min familj, druckit kaffe i januarisolen på avenyn, vågat mig ut i fårskinnsjackan i minusgrader och sovit! vad är bra och vad är dåligt med idag då?
bu: mamma ringde och berättade att farmor ligger på akuten. hon hade fått blodtrycksfall och ramlat ihop i sin lägenhet och blivit hämtad av ambulans tidigt (sådär tant-tidigt, typ halv fem alltså!) imorse. nu på eftermiddagen hade hon ringt på min faster och skällt ut henne för hon skjutsat henne till sjukhuset, och hon hade minsann inte alls åkt ambulans sa hon = hon är helt borta? nu har de på sjukan insett att hon inte är så frisk i alla fall (äntligen?) så hon är ganska motvilligt inlagd på en avdelning där för utredning av demens och liknande. tar nog hela veckan! men känns bra att någon äntligen tvångsvårdar henne lite smått - tycker inte att en sjuk och förvirrad människa ska få bestämma allt själv, då blir man aldrig frisk! särskilt om man aldrig erkänner att man är sjuk. ringt och pratat med en sköterska nu och läget känns okej.
bä: (visst är bä något bra? antar det eftersom bu låter dåligt) ska snart träffa älen på stan! vi ska ju på vip-eventet på h&m som jag nämnde kort tidigare i veckan. elin kling är där och det är nog lite mingel med andra h&m/kling-freaks och modesnack som gäller. shopping också då. jag är sugen på ett par nya solbrillor och byxor/huvtröja. måste spara pengar till london, så blir inte mycket! har för övrigt på mig mina nya byxor, loose fit-linne, vinröda klackar från scorett, fårskinnsjackan och en skön huvtröja! kommer vara massa snygga modetjejer där ju... PUSSHEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar