Sidor

torsdag 4 november 2010

torsdag 17:58

god kväll! var typ storm i göteborg inatt med, gud vad det blåser i den här staden! vaknade inatt för det lät som ett träd blåste omkull utanför och smällde i rutan - jag blev så himla rädd?! det är det jobbiga när man bor helt ensam, om man känner sig otrygg har man bara sig själv till tröst haha. men tack och lov hade ingenting hänt. somnade så himla tidigt igår, runt 21? jag vet, det är helt sanslöst. men gud vad skönt det var! gick upp tidigt för en körlektion, körde mycket stadstrafik inne i göteborg idag. trodde jag hade kommit lite längre med körkortet än jag egentligen har.. hade ju klarat stadskörning och allt hemma, men måste göra om allting här eftersom det är en helt annan miljö. sen är jag så stressad med! som mina lärare säger "alltså caroline, hade du lärt dig slappna av hade du säkert haft körkort för länge sen!" jag föreslog körkortsterapi åt mig själv och de skrattade, höll väl med haha. men vad gör jag ikväll då? jo:















skippade en timme av skolans sista föreläsning; var tvungen att äta! hade försökt klara mig på en knäcke och en clementin i åtta timmar och fick förstås en förjävlig huvudvärk. har ju inga pengar så jag fick köpa lite budget! köpte en burk ravioli (inte asgött, men en femma för en måltid så vem bryr sig..) och brownies till efterrätt! tänkte att jag hade råd med det med tanke på raviolin. någon annan än jag som smakat dom där? så jäkla goda! är tio stycken i och kostar typ tretton kronor. jättebra fika, löve it! nu ska jag läsa världens bästa bok av karin alvtegen. svek heter den och fastän jag typ aldrig läser så... den läser jag! drömmer om den på nätterna och mår dåligt när jag inte vet vad som ska hända haha. det är sant! förresten så kom lanvins kollektion (samarbete med hm) ut på hm's hemsida idag. grymma kläder i lite lyxigare budget (en klänning är typ min hyra..) kolla in vet ja! jag lägger upp min personliga favorit senare ikväll!

7 kommentarer:

  1. jag som älskar ravioli!'

    Läste du om hur det ska gå till den 23 nov när kläderna släpps eller? De första får nåt armband och så får man va i affären en liten stund och max köpa en sak i varje kategori. Skulle öppna vid 8.00 så om man vill ha något måste man nog vara där för jag tror det kommer ta slut fort som attan!

    SvaraRadera
  2. haha jomen det var rätt gött! ;) vi får äta det tillsammans i slutet av månaden, kanske är roligare då!

    nej men shit! ja jag pratade med en kompis om det där. hon sa att det var fan ingen idé att dra dit! hela stan är typ full och folk är som galna, rena paniken! typ som scuterman-rean! haha nä inte riktigt.. men typ! ;)

    SvaraRadera
  3. haha schuterman! snyggt jag stavar ;)

    SvaraRadera
  4. haha jag läste först typ scouterna-rean xD

    SvaraRadera
  5. hahahahhaha ja man måste ju ha en kåpa! eller kåsa! minns fortfarande inte vad det heter...

    SvaraRadera
  6. haha kåsa :P
    Jag trodde du var mer för fjällräven och vindskydd och grejer ;)

    SvaraRadera
  7. hörrdö. sov ute en natt i mitt liv, aldrig mer. du vet ju hur det gick på omberg liksom? saknade asfalt och mcdonalds på tok för mycket. och då var det ändå i en stuga typ haha..

    SvaraRadera