Sidor

fredag 5 november 2010

Det var så länge sen sist jag kände hjärtat slå. Om det slår gnistor är det knappast dig jag tänder på






















En miljon på banken men ingenting att leva för.

veckans snackis måste nog ha varit att daniel adams ray
släppt sitt debutalbum (ni vet han med gamla hiten
dum av dig, som jag personligen inte gillade,
och gubben i lådan - som är älskvärd på alla sätt och vis!)
lyssnade på hans debutalbum på spotify idag.
vad ska jag säga?
det är rätt uppenbart att han och oskar linnros
är gamla kollegor. riktigt komiskt att snook splittrades
på grund av deras "musikaliska skillnader".
soundet är så jäkla likt! sådär souligt och poppigt,
men med inslag av hiphop. bara hört albumet en
gång, tyckte första halvan av albumet var en besvikelse
minst sagt. men jäklar, sen vänder det!
och vilka texter. gryningspyromanen och
förlåt att jag aldrig sagt förlåt
är personliga favoriter. alla låtar är ju hämtade
från hans liv och känns på riktigt.
ja, jag gillar det!
Daniel Adams-Ray – Gryningspyromanen
Daniel Adams-Ray – Förlåt att jag aldrig sagt förlåt
Daniel Adams-Ray – Gubben i lådan

2 kommentarer: