Sidor

måndag 14 juni 2010

impulstripp: söderköping!

igår började jag äntligen piggna till lite efter studenten!
(bilder från den underbara dagen kommer senare)
hade planerat att städa alla rummen, men efter nån timme tröttnade jag.
hörde av mig till sofie som var nere på stan
och vi tänkte chilla och äta glass, det där vanliga.
men vafan? det är sommarlov och hon hade bil så vi drog iväg!
vi åkte till smultronstället, söderköping - nice!
























hade ingen speciell outfit, men lite sommarkänsla!
jeansshorts och linne från bikbok, kavaj från vila.
notera det städade rummet..































sofie posar lite vid kanalhamnen!
vi hade verkligen tur med vädret, så vi bad självklart om ett bord i solen framme på serveringen.























jag posar vid hamnen.
haha tycker jag ser ut som en jäkla mört på den här bilden,
men sofie tyckte den var söt och man måste ju lita på sina vänner!























framme på smultronstället! sofie före sin glass.. :(























och efter!




























































min glass var väldigt somrig och god,
men åt knappt upp halva på grund av grädden haha..
efter smultronstället gick vi till outletet som ligger i närheten,
underbart! fyndade hur mycket som helst.
fanns örhängen i äkta silver för 25 kr, behöver jag säga mer?
lägger upp bilder på mina fynd med tiden!
efter söderköping blev det norrköping,
vi åt lite mat (donken) och gick på hageby centrum.
var en jättehärlig dag! nu ska jag göra mig klar för stan!

4 kommentarer:

  1. (åh. älska att det tydligen går att kommentera på denna bloggen ;)) och förlåt för att jag inte kommenterat innan. utan bara läst. men. ja i alla fall. i fredags var jag i norrköping. och söderköping. på smultronstället. och i lördags-söndags var jag i linköping. turistande i östergötland är fint :')

    SvaraRadera
  2. jo, men jag ändrade någonting på mina inställningar för någon vecka sen, kan vara därför ;) åh! tänkte fråga varför du inte hörde av dig, men var ju rätt upptagen med studenten då! :D

    SvaraRadera
  3. finfina bilder
    bra att du litar på mig, för du ser inte ut som en mört på bilden

    kul att jag SER ledsen ut på bilden innan jag fått min glass. en talang kanske?

    SvaraRadera
  4. HAHA ja, skulle ju lagt upp de på mig när jag försöker se ledsen ut...

    SvaraRadera