Sidor

tisdag 19 januari 2010

mind your own business?

okej, så min psykiatrilärare ringde mig idag för att bestämma en tid för bedömningssamtal. jag berättade att allting gick väldigt bra på min praktik och att döma av hennes vidarefrågor så förstod jag nästan att hon försökte luska ut någonting ur mig.
sedan säger hon att "vad bra att det blivit bättre! för jag hörde att du skrivit på din facebook att det inte var så bra på praktiken!" jag svarade att det alltid varit bra, och att hon säkert blandat ihop mig med någon, men inte.

ett: jag har väl inte min psykiatrilärare på facebook, eller va?
två: varför skulle någon elev i min psykiatrigrupp ljuga om något sådant?
tre: det är lite sorligt att op inte har någonting roligare än mina facebook-statusar att prata om på lektionerna.
i alla fall, jag berättade för min handledare om samtalet, och att mediasamhället kanske börjat spåra ur när lärare ringer och kommenterar elevernas facebook-uppdateringar. haha, jag vet inte vad jag ska säga? lite pinsamt och tragiskt nästan. men vem bryr sig - en viss herr ober bjöd med mig till att se hästpojken på sportlovet, och puss och ja tack!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. det där var så himla sjukt? någon har nog bajsat för lite. åh alltså det ska bli så himla mysigt? kent! hästpojken! ÅH! tyckeromdig.

    SvaraRadera
  3. haha absolut. ja, snart ju! jag tycker om dig med tjejen, det börjar bli lite ensamt nu.

    SvaraRadera