Sidor

måndag 20 juli 2009

första dagen på demensen

- gud vilken söt flicka!
- haha oj, tack så mycket.
- men jag säger ju bara som det är!
- det var snällt sagt.
- ja men det är ju så det är!

för övrigt finns det väl inte så mycket att säga om min första dag på jobbet.
jag är ju feriearbetare, en slags extrahjälp
och jobbar alltså inte som undersköterska.
vilket är ganska trist, alla sover sig igenom dagarna eller yrar runt,
min position känns alltså inte särskilt meningsfull där.
men; sånt här är ju lätt att säga första dagen.
tror dock att tristessen håller i sig.
får påminna mig själv om datorn jag försöker jobba ihop till.
den ska ju trots allt bli min nya bästa vän.

3 kommentarer:

  1. alltså ni kommer ha det fint ihop
    du och din bästa vän
    du kommer använda den ofta
    sena nätter
    man kan liksom alltid ligga där med den

    åh

    SvaraRadera
  2. åh, dementa <3 (inte)
    men det blir nog bra, dina sover ju i alla fall.
    fast dötid är det värsta som finns... :S

    SvaraRadera
  3. ja alltså, den här otroligt tjocka och dåliga datorn och jag umgås ju väldigt ofta, hur ska det sluta mellan mig och en laptop?
    kommer ligga med den jämt!

    alltså, hur fan kan man jobba sådär jämt? jag förstår verkligen inte. jag blir så otroligt trött och rastlös, tjena :<

    SvaraRadera