Sidor

torsdag 24 maj 2012

ÄR VISST SMART



























Har haft världens bästa dag på världens bästa jobb. Alltså åh vad jag älskar att vara habiliteringsassistent - det är mycket roligare att vara än undersköterska! Man slipper de basala vård/omsorgs-delarna med bajs och allt vad det innebär och får tid till MÄNNISKOR istället. Aktivering. Meningsfullhet. Ja, sånt bra!

Idag var jag lite uttråkad på jobbet framåt eftermiddagen så jag började dansa och sjunga runt de boende på altanen. Jag sjöng "woooorking naaajn to faaajv!" och de boende ropade "vad smart du är! Du är så smart!"  Haha. Tror de misstog ordet smart för talangfull...

Nu ska jag ägna min lediga tid åt att boka resa hem till (S)Linköping, för lillsyrran tar ju studenten snart! Åh. Men innan dess ska jag till Slottsskogen för att äta middag. Varför äta middag inne i skuggan när jag kan ta med den ut till solen liksom. SMARTKORVPUSS på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar