Sidor

torsdag 26 januari 2012

Fräsch start på dagen!











































har för första gången på flera veckor sovit riktigt gott inatt! haft mycket stressdrömmar en period nu och vaknat helt mörbultad istället för utvilad. men idag mår jag gött. vaknade dock snorig med huvudvärk förut så får skjuta upp morgonträningen lite.

myser i mina runkisar utan runkutrymme och njuter av en frukost framför per morberg. finns massor recept på smoothies och jag har prövat många men denna matchar min "diet" rätt bra så delar med mig av receptet nedan!

Enkel favoritsmoothie:
2 dl naturell lättyoghurt
1/2 banan
50 gram hallon

Mixa allt tillsammans och avnjut. Jag brukar dricka den till frukost och ibland om man vill ha ett lite kaloririkare mellanmål. Denna smoothie innehåller 160 kalorier och det tycker jag är lagom! Mätt blir man också och det är ju huvudsaken. (Man kan givetvis byta ut yoghurt mot kesella men då blir det lite fler kalorier, likaså om man har i andra bär).

Haha vet att min blogg kretsar mycket kring mat och så nu, men min blogg skildrar ändå mitt liv och detta är en viktig del av det. Att räkna kalorier alltså...!

1 kommentar: