Sidor

torsdag 2 juni 2011

tentavecka?

tänkte förklara för er som inte studerar vad som är så unikt med denna vecka, detta fenomen. och varför. så här är det:
innan varje tenta brukar vi få en veckas ledigt för att plugga innan själva provet. denna vecka kallas vanligtvis för tentavecka. det är en lustig vecka fylld med ångest. särskilt för de som precis som jag segar mig igenom hela kursen och sen ska försöka ta igen allting den här veckan. vanligtvis sitter man instängd i sin lägenhet hela tiden och bara läser eller gråter för att man inte kan läsa. för att man är värdelös. och varför pluggar jag för? varför kan jag inte jobba som alla andra? ja alla har vi gått igenom de där faserna. och så luktar lägenheten. och du luktar. och lägenheten ser ut som skit, precis som du. du lägger säkert på dig både ett och två kilon under veckan. jag minns förra tentaveckan när jag skulle träffa en kompis för att plugga. vi kunde inte sluta skratta när vi såg varandra. jävlar vad vi såg ut. sitter i en för stor flanellskjorta i herrstorlek jag köpt på second hand nu. ska snart träffa anna. må denna vecka snart vara över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar