Sidor

söndag 22 augusti 2010

vilse i pannkakan
















FAAAN. haha jag var på så jäkla dåligt humör igår!
åkte från jönköping-göteborg på eftermiddagen, somnade på bussen och ville bara åka hem till partille så snabbt som möjligt och sova vidare. skulle hoppa på bussen på centralstationen, men hittar inte min busshållplats! frågar lite folk och hittar slutligen dit. ska med buss 510. ser en buss det står 60 på, men det byter till 510 på nummerskylten där bak (ibland byter de ju linje på bussen liksom..) så jag springer som ett mongo och hoppar på. när jag sitter på bussen inser jag att det är inte alls buss 510, utan 60 som ska nån helt annanstans än dit jag ska. trycker på stopp-knappen och ska hoppa av på första hållplatsen för att åka tillbaka till stan. första busshållplatsen visar sig vara jäkligt långt borta (långt bortanför ullevi..) hoppar av min buss, missar bussen på andra sidan gatan som går tillbaka till stan. blir en rask promenad in till stan på minst 15 min (vilket är rätt långt när man är sur och har pissont i fötterna) och hittar min busshållplats igen. får vänta 20 min och får ett riktigt fult hostanfall på centralen bredvid två (såklart) snygga killar. haha är helt röd i ansiktet, ögonen rinner, väskorna är för tunga, jag är hungrig, trött och förbannad på mig själv. haha blev ett långt inlägg, men var tvungen att dela med mig! det här med storstaden alltså..

2 kommentarer:

  1. hahaah va kul! Det kunder så varit jag!

    Nemen det var faktiskt synd om dig, dumma buss! ;) <3

    SvaraRadera
  2. inte lätt när det är svårt i storstaden. <3

    SvaraRadera