Sidor

fredag 20 november 2009

oj, var det idag?!

jag vet inte om det här kommer låta extremt töntigt.
innan jag berättar varför jag faktiskt är riktigt irriterad kanske jag bör förklara att jag är mellanbarnet och lite av en enstöring i min familj. eftersom jag är den som alltid skött mig själv och aldrig krävt eller fått någon vidare uppmärksamhet är min födelsedag väldigt speciell för mig. jag tycker det är viktigt med en dag som är ens egen, där alla kommer för att träffa just mig då.
ptja, som alltid när folk fyller vid jul finns det ju fina ursäkter, vilka jag redan hört varje år tusen gånger om. "jag har så mycket att göra innan julafton nu", "jag orkar bara umgås med farmor en gång i veckan, det räcker väl på julafton?!" kanske borde flika in här att det är ganska fult att skylla sin frånvaro på någon annan, om man nu bryr sig. plus att ursäkterna om allt som måste göras innan jul kommer från de enda i släkten som inte gör ett enda piss till den högtiden, utan får allt serverat för sig.
anyway, det hela brukar sluta med att vi är kanske fyra personer som firar sammanlagt, men det är ändå trevligt (förutsett att jag för ovanlighetens skull faktiskt är frisk då).

i alla fall. som jag kanske redan nämnt kommer min bror hem från dublin samma dag. min mamma har redan börjat planera för hur vi ska fira detta, och alla kommer hit för att träffa honom, han ska berätta om sitt jobb, sin lilla tripp till belgien och så vidare. ni fattar. enda anledningen till att någon faktiskt kommer besöka mig på min födelsedag i år är för att min bror kommer vara där. och min 18årsdag är ändå jävligt speciell för mig. men jag ska väl inte klaga kanske. mamma som redan köpt hem henkes favoriträtt som vi alla ska få njuta av då. mmmm.

1 kommentar:

  1. vi ska se till att göra din dag speciell.
    det är en stor dag att fylla 18.

    SvaraRadera